måndag 15 december 2008

Krisen har undvikits

Allt som krävdes var en sen kväll i lugn och ro med Lancôme-ansiktsmask, hemmatandblekning, nagellack och en hårtvätt o dyra hårprodukter nästkommande dag för att jag skulle känna igen den gamla prinsessan i spegeln. Att vågen tickar nedåt hjälper också till; om jag drar in magen och håller andan kan jag nu knäppa mina gamla jeans!
Jag inser att det är upp till mig om jag ska vara en mysbrallsmorsa eller en glammamma. Det är bara så svårt att ta tag i mig själv. Vardagsrutinerna går i ett och många dagar missar jag fönstret för att komma iväg. Jag prioriterar annat än en halvtimma i badrummet. Sen skrattar jag åt mig själv när jag tänker på alla modebloggare som dagligen publicerar dagens outfit och sätter mig själv i den situationen "Ja, det är Abercrombiemysisar i mörkblått för sjunde dagen i rad, dock är det svarta linnet utbytt mot ett i beige eftersom det tidigare blev nerkissat".

Inga kommentarer: